Pages

Saturday, October 15, 2011

jeles ker ?

assalamualaikum !

jeles ker ???
.
.
my friend always said like this when exams around the corner

"ko, x pe lah ko pandai, tak payah baca pun tak pa "
" ko mesti dah khatam nota kuliah kan ? "
" ko x payah cakaplah , ko tak sama dengan kami "
" ko cakap senang ,aku nie tak pandai macam ko "
.
.
.
wait a minute !
i hate when my friend always said this thing to me ..
i'm not that kind of person..
i'm just same like you all
nothing different
we all start from the same level..where we don't know ABC at the first time
why now u must compared yourself to others ??
stop it !
or else you just insult yourself..
you must start to work hard from now onwards and stop comparing yourself to other
.
.
.
.
amiez mengaku , amiez pernah ada perasaan yang sama seperti 'orang-orang' di atas
perasaan di mana suka me'compare' our ability with other
i don't think it will give us any benefit ..
it just can make u feel down
feel down especially when u see he never studied but he can answer all the quiz with flying colour
.
.
.
matlamat tidak menghalang cara untuk kita berjaya,kan ?
cara kita untuk mndapatkan ilmu itu berbeza untuk setiap orang
so, study smart okay !
maybe, korang pernah kan study really hard, but the result is really bad.
don't worry...it's okay
what u all need to do is TAWAKAL
maybe , ada hikmah di sebalik setiap kejadian
terima dengan seadanya...
and the most important thing is betulkan niat korang
tanya diri korang, selama ni korang belajar untuk apa ? untuk sapa ?
setiap langkah kita untuk mendalami ilmu dapat pahala ,tahu tak ?
start kita langkah keluar dari rumah sampailah kita pulang semula ke rumah
wallahualam, itu apa yang amiez tahu
tapi kalau niat tak betul masih boleh diterimakah ?

amiez pun seorang remaja .
kadang-kadang kita semangat ke kuliah sebab ada niat lain..
haha
paham-paham lah sendiri
jika jadi macam tuh, cepat-cepat lah korang muhasabah balik diri tuh
...
okaylah sampai sini sajalah
doakan amiez untuk pspm nanti yea..
muet skali,okay !
.
.
one more tips
THINK-DO-BE-POSITIVE !





No comments:

Post a Comment