Pages

Sunday, January 1, 2012

cinta VS cita

assalamualaikum :)
cinta ? apa yg korang faham bab cinta nieh ?
amiez x faham langsung tentang cinta manusia yg hanya penuh kepura-puraan.
cakap pasal cinta sebelum nikah . pasti kita akan terbayang-bayang remaja masa kini kn ??
amiez pun x trlepas dr nk bergossip-gosip bab cinta.
yola, amiez pun masih di usia remaja lagi kan.
~~''
tp, amiez dah janji kat diri amiez x nak layan cinta2 nie
buang masa saja !
last2 pasti akan break jugak.
sbb cinta terlarang slalunya nampak saja indah. tapi hakikat sebenarnya cinta terlarang nie hanya membawa kemudaratan daripada kebaikan.

kadang-kadang kita lihat, sepasang kapel berjanji nak sehidup semati, kononnya
tp, akhirnya, putus jua .
kenapa agaknya yea ???
lps tuh mula lh, nk patah hati. menangis sepanjang masa. sbb apa, hati terlalu sayangkan si dia.
nonsense , right ?

amiez ngaku yg amiez mmg x percaya kat cinta
kalaulah kita menangis kerna mengharapkan kasih Allah n kasih nabi Muhammad s.a.w. yang sememangnya sayang kn kita, kan itu lebih bagus dr menangis mengharapkan cinta yg sementara.




kadang-kadang hati kita rasa kosong kan ?
kadang-kadang kita nak someone yg caring kat kita, kan ?
x cukupkah kasih sayang ibubapa kat kita ?
muhasabah balik diri . betulkah apa yg kita lakukan selama nie ?

kadang-kadang kita mmg sangat rapat dgn si dia , sampai kita 'trminat' si dia,
but one day, bila kita tengok dia dgn perempuan lain, apa yg kita rasa ?
sedih , kecewa ,frustrating , shocked
am i right ???


occay, perasaan nie lah yang amiez minta di jauhkan.
korang harus ingat, klu dia betul-betul sayangkan korang, dia pasti x akan ajak korang kapel, dia pasti akan jadi lebih baik dan rajin berusaha untuk masa dpn.
sbb apa amiez kata dia pasti x akan ajak korang kapel, sbb dia tak nak org yg dia syg akan dpt dosa drpd hubungan yg terlarang nieh.
betul tak ?
ingatlah, kita semua dah ada pasangan masing2.
so, x payah lah kita nk mencarinya skrg .
kalau kita nk pasangan yang terbaik, maka kita perlu berubah menjadi baik dulu.

lupaknlah kenangan silam tuh, ayuh, kita bergerak mencari cinta yg hakiki !



kita sebagai remaja , punya amanah , right ?
mcm amiez, amiez dtg ke kmpp nie membawa amanah ibubapa untuk terus menimba ilmu, bukan untuk mencari cinta yg sementara, yg munkin akan menjadi penghalang untuk amiez berjaya .

jangan kerna cinta manusia yg penuh penipuan, cita-cita kita trhalang !
biarlah, kerana cinta yg hakiki, kita berjaya dunia dan akhirat !
ameen :)


ayuh ! tunggu apa lg.
jum cari cinta yg abadi !
tinggalkan yg sementara !







minta maaf, jika ada yg terasa. amiez tulis apa yg amiez rasa saja.
semoga apa yg amiez tulis dpt membuka hati2 di luar sana. insyaAllah

1 comment: