Pages

Friday, November 16, 2012

the story of mine

assalamualaikum   dan salam sejahtera  
:))

alhamdulillah, pejam celik-pejam celik, rupa2nya dah habis pun mid sem amiez kat sini semenjak bergelar mahasiswi fakulti farmasi. Berat rasanya nak menanggung semua nie, berat nak teruskan  tapi amiez harus kuat. Jalan ni dah ditakdirkan untuk amiez untuk ditempuhi.

Ya Allah kuatkanlah semangat aku. Permudahkanlah aku untuk berjihad di jalan Mu dengan menuntut ilmu

dulu, amiez teringin sangat nak ambil medic, nak jadi doktor. Tapi, amiez tiada rezeki dalam bidang tu. sedih. pilu. tapi, selepas masuk dan belajar dalam bidang farmasi, amiez sedar yang minat amiez selama nie, nak bantu orang ramai, nak cipta ubat baru lebih kepada bidang farmasi. Alhamdulillah, Allah Maha Mengetahui yang terbaik untuk hambaNya.

dulu, amiez sedih sangat sebab tak dapat buat medic. waktu lepasan SPM, result amiez teruk. so, nk masuk asasi tu susah sikit la, so, amiez proceed dengan program matrikulasi. Alhamdulillah amiez berjaya di sana. kat matrikulasi jugak, amiez jumpa kawan-kawan yang senasib, tapi nasib diorang lebih cerah dan diorang sekarang ada yang buat medic.semoga diorang berjaya dengan cemerlang dan membantu ummah nanti. ameen. bangga jadi kawan diorang.

amiez tipu kalau amiez cakap amiez dah tak rasa sedih dengan semua nie. yup, sedih memang ada, tapi amiez tahu semua nie adalah yang terbaik untuk amiez. Alhamdulillah, amiez masih mampu untuk mengangkat pena untuk terus mengorak langkah mengejar ilmu yang sangat luas.

if plan A does not work, then moved to plan B, okay !

my plan A - Failed
my plan B- on going


future pharmacist to be . insyaAllah !




pharmacy is not about drug only ! it such interesting and important knowledge that we should have opportunity to learn ! believe me.  :)
later i will make a post about it.

2 comments:

  1. salam sahabat, tu y aku lalui seblum ni,,aku ade aty jgk dalam sesuatu bidang uh, tp tkde rzki,, tp bile aku amek bidang ni(current) aku sdar bidang ni pun nk mmbntu ank bngsa kita.

    btol ckp hg, plan A gagal , plan B ada :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup betul fatin...setiap yg berlaku pasti ada hikmah...
      pasti ada sebab kenapa kita ditakdirkan berada di situ...

      :)

      Delete